woensdag 25 juli 2012

Dag Denken (#25),

je bent een wonderbaarlijk iets, laat ik dat voorop stellen. Je bent veelzijdig, buitengewoon getalenteerd, onvermoeibaar, je staat meteen klaar als er wat is (en zelfs als er niets is, erg attent) en geeft nooit op.
Maar soms hè, moet je misschien ook eens wat ruimte voor anderen overlaten. Je kunt veel, dat is zo, maar niet alles. Er zijn nog meer Dingen die ergens goed in zijn.
Voelen bijvoorbeeld. Die is zó bijzonder. Die kun je misschien redelijk benaderen of nabootsen, en dat doe je van tijd tot tijd ook echt heel knap hoor, Denken! Maar er is niemand in de hele wijde wereld zoals Voelen.
Intuïtie is ook zo'n type. Zo zeldzaam en mysterieus en uitermate kundig, maar ook zeer bescheiden. Die zal zich nou nooit opdringen of de hele tijd heel hard gillen in mijn oren dat-het-misschien-wel-dit-of-zou-het-misschien-zo-dat-en-laten-we-alles-nóg-eens-eentweedriekeertjes-langslopen. Nee. Die doet gewoon heel zachtjes, heel eventjes ergens in m'n hoofd een piepklein lichtje aan 

                 *hier is wat je zoekt* 

en sluipt op kousevoeten weg.  Een prettige manier van doen vind ik dat. Verfrissend.
De komende tijd zou ik graag anderen, zoals Intuïtie, een kans geven zich wat meer te ontwikkelen. Ik stel daarom voor dat jij je de komende tijd enkel en alleen op je eigen, oorspronkelijke taken richt. Inventariseren, plannen, kennis vergaren, ordenen, her en der wat analyseren en praktische probleempjes oplossen, je kent het wel. Ik snap dat dit niet is waar je op zit te wachten na al die jaren van keihard werken, maar het is niet allemaal achteruitgang en inkrimping. Ik heb ook nog iets leuks voor je in petto. Een projectje waar je eens lekker je tanden in kan zetten. Wat dacht je van een taalcursus? Het is misschien wel leuk om er dan samen met Intuïtie eentje uit te zoeken.
Nou, ik hoor binnenkort wel wat het is geworden, hè?



Tot snel en doe de groeten aan Tussen-De-Oren,


Tjielp


Geen opmerkingen:

Een reactie posten