maandag 20 augustus 2012

Zeg Tjielp (#51),

weet je nog dat je me vroeg of ik je sidekick wilde worden? Ehm... Geldt dat aanbod nog steeds? Want ik wil wel. Maar alleen als ik geen grapjes hoef te bedenken! Daar hou ik niet van. Ik wil plannetjes maken. Dáár hou ik van. Mag dat ook? Of hoort dat niet bij mijn taken? Of is het allemaal helemaal niet zo officieel? Het zou wel fijn zijn om te weten waar ik aan toe ben, Tjielp. Mag ik wel Tjielp zeggen of moet er een mevrouwen-woord voor?
Trouwens. Ik heb zelfs al een plannetje! Wil je weten wat het is?
Ik dacht zo eens een beetje na over jou, je reddende neigingen, de brief aan Plant en die aan Wiedeweerga en opeens zag ik het: we gaan een weesdingen-adoptiebureau beginnen! Kijk. Jij wil graag Dingen redden en de Dingen willen graag gered worden. Maar! Je huis is niet groot genoeg. Niemands huis is immers groot genoeg voor alle ach-en-wees in de wereld. Dus. We gaan de Dingen die we redden onderbrengen bij lieve mensen met een groot hart en heus-nog-wel-een-beetje-ruimte-voor-een-allerliefst-Weesding. En we beginnen nu.
Wat vind je?
O! En ik heb ook al een slogan: Wees een Held, adopteer een Weesding! En dan zeggen we dat tegen iedereen en erachteraan roepen we: Hup mensen, wie maakt ons los? En dan kan degene die het hoort en het desbetreffende Ding wil adopteren, gewoon even een briefje sturen waarop staat: Ik! En ook: Dit is mijn adres! En dan gaat het Weesding met een grote strik eromheen op de post en kan het grote verheugen beginnen.
Ooooo, ik heb er zo´n zin in! Weet je wat? Ik doe het gewoon! Hier is het eerste Weesding dat een nieuw huis zoekt! Vers gered van de kringloop. En het huilt zelfs een beetje van zo veel zieligheid. (Maar dat is alleen voor de foto hoor, in het echt is het een heel aimabel boek.)
Tadááááá!


Met de verwachtingsvolle groeten van Koekoek!







4 opmerkingen:

  1. Lieve tjielp!

    Prully hier! Hoe is het met je!? Je eigen blog! Wauw wat goed! Hoewel we geen contact hebben gehad heb ik toch zeker aan je gedacht! ben benieuwd naar al je nieuwe verhalen!

    Liefs prul

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tjielpje! Ik ben aangenomen op de kunstacademie voor fotografie :) ik wil ook weten hoe t met jou gaat! Is er een makkelijkere manier om te kletsen? Heb jij iets als whatsapp? Of via pb op sr- blog? X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw! Daar wil ik alles van weten! Je kunt me mailen. Het adres is tjielpzegt@gmail.com
    Joepie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Koekoek for President! Wat een ontzettend goed idee, wat leuk en lief en geweldig en ik hoop dat jullie héél veel reacties krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen