woensdag 23 januari 2013

Hoi Karma (#207),

ik weet niet hoor, maar ik heb zo´n idee dat jij de hele tijd mijn brieven aan het onderscheppen en aan het lezen bent. Het is anders toch wel heel erg toevallig dat ik maar een brief over geduld hoef te krijgen en het mijne is pardoes op. Of laatst schreef ik over rodekool en nu ligt er plots eentje in mijn keukenkast een beetje angstvallig om zich heen te kijken. Zonder iets te vragen of zeggen, hè! Uit het niets! Op zijn minst is het verdacht, Karma.
Ik had er nooit zo over nagedacht, maar ik stuur elke dag handenvol woorden de lucht in en daar zit van alles. In de lucht, bedoel ik. Wie weet wat mijn woorden allemaal meemaken voordat ze bij hun plaats van bestemming zijn aangekomen! Misschien botsen ze tegen wolkenkrabbers, worden ze gestoken door driftige hommels of geraakt door de bliksem, vallen ze te vroeg naar beneden of te laat, komen ze terecht in wervelstormen, worden ze gestolen door onverlaten, raken ze de weg kwijt, zichzelf of elkaar! Ik moet er maar niet te veel over nadenken. Er kan van alles misgaan! 
Jij woont er ook. Daar in de lucht. Dat lijkt me tenminste wel de meest geschikte plek om te verblijven als je doet wat ik denk dat jij doet. Je hebt goed overzicht en veel ruimte, je bent lekker wendbaar en dichtbij de zon, er zijn altijd wel ergens een stuk of wat wolken om af en toe een tukje in te doen, je kunt liedjes zingen met de vogels en zo nu en dan kriebelt er opeens een regenboog aan je tenen. Wat wil je nog meer?
Een brief natuurlijk! Je hoogsteigen brief! Een heuse! Van de Brievenfabriek! Ja, dat ik daar nog niet eerder aan had gedacht! (Ik weet wel hoe dat komt hoor, want ik dacht er sowieso pas gister aan dat jij misschien wel eens achter allerlei dubieuze zaken zou kunnen zitten. Leuk dubieus, bedoel ik, hè! Niet de ongure variant, nee, denk dat maar niet!)
In ieder geval. Hier is ie dan! Ik hoop dat je ´m leuk vindt.


Groet,

Tjielp


ps. O, en zou je er misschien voor kunnen zorgen dat dat huisjemeteentuineneenboomerin nou eindelijk eens een keer van de grond komt of heb je precies dáár dan weer over heen gelezen zeker?

3 opmerkingen:

  1. Je schreef het eerder al in je brief Tjielper.... geduld hebben. Geduld!
    Huisjeboomjetuintjeenzelfsbeestje komen ooit wel.
    Karma laat je wel weten wanneer Tijd Geduld laat vertrekken en je naar Huisjeboompjetuintje leidt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Karma die vertoeft in de lucht?! Ik dacht dat Toeval daar al rondhing? Maar misschien zijn ze er beiden, buren van elkaar zelfs...
    'Goedemorgen buurman, wat gaat u doen vandaag?'Vraagt Buurman Toeval.
    'Goedemorgen buurman, ik ga vandaag maar eens doen wat gisteren me gevraagd heeft, en u?' vraagt buurman Karma. 'Ik ga vandaag maar eens doen wat me op mijn pad brengt'.
    'Ach zo' reageert buurman Karma, 'misschien komen we elkaar vandaag dan nog wel tegen'
    'Goede dag vandaag!'

    [Beste wensen van Sanne76)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heej Sanne, leuk dat je langskomt! Het is een drukte van belang daar in de lucht, dat is duidelijk. Gelukkig maar dat de buurmannen goed met elkaar kunnen opschieten zo te lezen, want wie weet wat er anders allemaal zou kunnen gebeuren...

      Verwijderen