donderdag 9 mei 2013

Hoi Ravijn (#313),

hoe is het? Ik schreef al eerder vandaag een brief aan je, maar die vond ik bij nader inzien ongeschikt. Iets over viooltjesthee en schouderophalen. De woorden kwamen schoorvoetend op het papier aan. En ik wilde zo graag dat ze zouden vallen, de woorden, zo uit mijn hoofd, hups, die brief in, naar jou.
Ik heb 'm maar verfrommeld. Het is niet de eerste keer dat ik dat doe. Het barst van de verkreukelde ideeën hier op de vloer van de Brievenfabriek. Die dingen vallen maar naar beneden. Behalve als je ze nodig hebt natuurlijk, nee dan kan je wachten tot je een ons weegt en dan zie je nog niets.
Als ze wéten dat je daar beneden staat om ze op te vangen, dwarrelen ze gerust een stukje verderop. Of dichterbij, als je verziend bent. Bewegen zul je, lijken ze te denken. Er op uit. Of er op in. Net waar je zin in hebt.
Nu moet ik zeggen dat de woorden in deze brief ook niet zulke enthousiastelingen zijn. Ze komen struikelend de wereld binnen. Ik hoop niet dat je het erg vindt. Och, op die manier maak jij vast wel vaker kennis met wat aan jou voorbij komt waaien.



Tjielp

5 opmerkingen:

  1. Misschien...als je te hard wilt, of te snel, of te veel, of dat allemaal tegelijk, zou het heel goed kunnen zijn dat er nu een verfrommeld briefje op de grond ligt met daarin of daarop de aanzet van een briljant idee of zo.
    En misschien is het ook wel goed als woorden niet altijd ergens in, of op vallen, struikelend komen ze ook op hun bestemming.
    Ach, ik roep ook maar wat aan mij voorbij komt waaien nu. ;)
    Mooi blog lieve Tjielp!

    Els X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Of dat ze komen als je geen bij de hand hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Of dat ze gewoon een beetje angstaanjagend zijn. Het Ravijn wordt toch vaak geassocieerd met "aan de rand van de afgrond staan" en met "cliffhangers" en met "de sprong wagen". Dat is klare taal, die grote veranderingen in de toekomst belooft, dus ik denk dat er maar weinig mensen in deze wereld zijn die níet schoorvoetend en stamelend tegen ravijn praten, lieve Tjielp! Hij is tenslotte een intimiderend sujet!Neemt niet weg dat ik denk dat van allen mensen die hij voorbij ziet vliegen, er maar weinig zijn die hem een kopje vioolthee aanbieden ;)! x Schaap

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi blog Tjielpke...en wat heb jij een leuk Schaap!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha, leuk dat je langskomt! Ik ben ook heel blij met mijn Schaap :-)

      Verwijderen