zondag 1 juli 2012

Dag Begin (#1),

eigenlijk wilde ik je een brief sturen om je eens een hart onder de riem te steken. Je hebt vast weleens vernomen dat de mensen je een lastpak vinden. Pfff, dacht ik vandaag opeens, dat valt heus wel mee. En ik greep mijn tiepmasjien om je dit te schrijven, want het is tenslotte helemaal niet zo gezellig als iedereen je maar moeilijk vindt.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat hoe liever ik je wil schrijven hoe meer mijn hersenen in de knoop komen. Ik zit de hele dag al over je na te denken. Wat is Begin eigenlijk dan wel voor een Iets als hij níet moeilijk is?  Hoe ziet ie eruit bijvoorbeeld? Komt hij zijn afspraken na? Is hij vrolijk, houdt hij van zwaaien, hoe klinkt zijn stem, is hij groot of onzichtbaar, doet hij aan wonen, wie zijn zijn vrienden, houdt hij van appelstroop? Ik heb zo eens een beetje rondgevraagd, maar eigenlijk weet niemand hoe je eruit ziet. Niemand! Dat geeft toch te denken, Begin.
Luister eens. Het komt zo: je kunt zo allesomvattend groots zijn dat je alles verplettert wat je tegenkomt en een moment later weer zo klein dat niemand je kan vinden. Dat is verwarrend. Je verstopt je in alles, maar je zegt nooit dat je er bent. Dat zou al helpen. Als je heel zachtjes zegt: joehoe jongens, ik ben hiehier! Of dat je even kucht bijvoorbeeld.
Ik bewonder je wel. Jij kunt alles worden wat je maar wil. Je zweeft ergens tussen niets en iets. Je bent een letter, een kus, een kopje koffie, een zuchtje wind, een belofte, verheugen, het rinkelen van de telefoon, de onuitgepakte dozen in de kamer. Je bent de dag, de nacht, de ochtend.
Zelfs het einde ben je ook.
Ik ben blij dat je bestaat. Al het andere is ondenkbaar.

Nou, ik ga maar eens verder.
(Ha! Dat is eigenlijk het enige wat jij niet kunt.)


Met knarsende groet,

Tjielp

7 opmerkingen:

  1. Hoi Tjielp! Hoera! je staat erop, je bent begonnen, we zijn onderweg, wat goed van je, ik ben zo blij voor je! Heel veel succes en inspiratie toegewenst in het komende jaar! XX Mike

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoera en hoezee! Jeeeej! Wiehoe! Wat is het mooi geworden. Gefeliciteerd met je Begin!
    Ja, ik ben ook heel blij voor je. En wens je ook veel succes!
    Maar als je gewoon lekker door blijft schrijven zoals je altijd doet, komt het vast helemaal goed!
    Veel liefs,
    Sascha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Tjielp! Mooi Begin! (alhoewel de kop er nu wel af is)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Tjielp,, wat mooi,,
    Liefs Sminkie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig dit initiatief. Als vaste bewonderaar van je op dat andere blog ga ik je nu hier maar volgen. Misschien zelf ook eens proberen hier.
    lfs..
    Azijn

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Tjielp,

    Wat mooi en prachtig deze gedachten van je....en wat mooi dat ik ze mag lezen. :-))) Ik zal morgen nogmaals een begin maken, dat is iets wat elke dag n.l. kan. ;-)

    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen