maandag 8 oktober 2012

Lieve Koekoek (#100),

sorry, sorry, sorry! Het is echt niet mijn bedoeling je te verwaarlozen, maar ik heb het zo ontzettend druk! Het is niet niks om in mijn eentje een hele Brievenfabriek draaiende te houden. Of dacht je soms dat meneer Tjielp wel eens een letter op papier zet? Nee hoor, die is gewoon de hele dag liedjes aan het zingen en af en toe roept ie: kijk, ik doe een boom-in-de-storm na en dan staat hij ineens midden in de fabriek heen en weer te zwaaien alsof er niet ontzettende stapels aanvragen van Dingen die een brief willen ontvangen op mijn bureau liggen te wachten. Ik kan inmiddels erg goed fronsen, kan ik je vertellen.
Maar goed. Hier ben ik dan eindelijk. Ik hoop dat ik nog op tijd ben, want je klonk best angstaanjagend in je vorige brief. (Misschien helpt het als ik je vertel dat dit de honderdste brief is die ik straks de deur uitzwaai? Dat is toch best bijzonder of niet, Koekoek? De honderdste brief! Helemaal alleen voor jou! En trouwens. Ik schrijf jou sowieso het vaakst van alle Dingen.)
Ik heb je brieven allebei zorgvuldig gelezen en ik heb een plan bedacht. Want is het nou niet een geweldig idee als jij voor Verlanglijst gaat zorgen? Naast je weesdingenadoptiebureau bedoel ik. Dat kan best parttime. En dan kun je de rest van de tijd zorgen dat de wangetjes van Verlanglijst weer gaan blozen door zijn wensen te vervullen. Kei avontuurlijk! Kan je bijvoorbeeld beginnen met je eigen cape in elkaar te flansen. Ha! Twee vliegen in één klap. Heb je meteen je eerste kledingstuk gemaakt.  
Ik snap wel dat niet alle wensen heel gemakkelijk te vervullen zijn hoor, maar je mag ze hebben. Allemaal. Voor jou. Doe er mee wat je wilt. Alsjeblieft.
En weet je wat me dan leuk lijkt? Dat je af en toe verslag uit komt brengen in de Brievenfabriek. Want jij beleeft dan avonturen voor ons twee. Oe, dan ben je een heuse verslaggever! Wauw Koekoek, wat stoer! Zullen we afspreken dat je één keer in de maand over je bevindingen bericht? Wat denk je er van?


Je ootmoedige Tjielp

ps. Doe de groeten aan weeswimmetje. Wat een poepie!


7 opmerkingen:

  1. Hé tjielp,
    een mijlpaal[ ook een ding]
    op naar de volgende honderd.
    Gr.T.T

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Tjielp gefeliciteerd met je eerste 100 spinsels. Ik heb ervan genoten! Een briljant idee van je om Koekoek naast het Weesdingenadoptiebureau ook parttime in te zetten als hoofd projectbureau voor het afhandelen van de Verlanglijst. Benieuwd hoe dat gaat uitpakken! X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank jullie wel voor de felicitaties! Olé!
    :-)
    Eerlijk gezegd ben ik ook heel benieuwd hoe het gaat uitpakken allemaal, haha. We zullen zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. gefeliciteerd Tjielp, prachtig blog en reuze idee,
    het is elke dag genieten, idd
    ;-D
    geertanoniem

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank je wel voor al het moois en fijns :-)

    Mooi mens!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha die Tjielp,

    Gefeliciteerd (nog) met je 100ste blog, en jawel alweer een mooie.
    Wat een geweldig idee, ben ontzettend benieuwd hoe dat zal gaan, en ook naar het eerste verslag van Koekoek.;)

    Els X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Tjielp, een beetje laat maar nog van harte gefeliciteerd met jouw honderddagenlange universum. Hoera voor de dingen! X Sas

    BeantwoordenVerwijderen