maandag 29 april 2013

Wees gegroet Tjielp! (#303)

Nou nou nou zeg, ik hoop dat ik nog een beetje fatsoenlijk kan tiepen. Nondebietjes, wat een dag! Wij zijn hier bezig geweest de zonnegroet te leren en nu ligt iedereen in een onherkenbaar hoopje op de grond. Berwtje piept zelfs een beetje.
Snotmiljaar, wat een toestand. Als ik van tevoren had geweten, Tjielp, in hoeveel bochten ik mij moest wringen om van Verlanglijscht af te komen, was ik nóóit op je aanbod ingegaan. Had ik dat al ooit verteld? Nee? Dat mag je anders best weten.  
Mooie praatjes, dát waren het. Avonturen beleven, mijn bips! Als je het avontuurlijk vindt om op je vrije maandagmiddag tussen een langzaam in tweeën scheurende Verlanglijscht en een verrukt Berwtje op je roodaangelopen kop te gaan staan, terwijl de één de hele tijd wemelt dat ie om middernacht naar de maan gaat huilen, omdat het zo zielig is dat de zon alle aandacht krijgt en de ander murmelend en wel telkens op zijn eigen tenen gaat staan en vervolgens iedere keer iemand meeneemt terwijl hij omvalt, ja dán is dit één groot avontuur, ja!
Anyway. Ik ga maar eens kijken hoe het met iedereen is. Berwtje is opgehouden met piepen, maar roept nu: hoe, wat, waaróm? En ik moet Verlanglijscht nog aan elkaar plakken. Die kan zo niet eens praten. Hmm, wacht even ... Misschien ga ik bij nader inzien eerst eens wat naar de horizon turen. Beetje bijkomen enzo. Je weet wel.

Ahoeiiii!


Koekoek

ps. Je krijgt de groeten terug van de zon!

2 opmerkingen:

  1. Ave Koekoek! Een mindere ziel had er allang het bijltje bij neergegooid, maar jij houdt onvermurwbaar stand. Wat ben je toch een held, met je supercape! Groeten van Schaap en haar eiland!

    BeantwoordenVerwijderen