donderdag 21 maart 2013

Snotverdriedubbeltjes Tjielp (264),

ik dacht dat je het nooit zou vragen! Je had wel gezegd dat ik zelf mocht weten wat ik met al die wensen ging doen, maar ja maar ja! Weggooien, dat doe je niet zomaar, hè? Zo harteloos en onbewimpeld, nee zo ben ik niet. Maar mijn handen jeukten al een tijdje. Dat mag je best weten, Tjielp.
Elke dag wandelen bijvoorbeeld. Hoe kom je er op? Dat is een wens van niks! Die kan helemaal niet uitkomen! Tenzij je vanaf nu elke dag voor de rest van je leven wandelt en nooit, maar dan ook nóóit thuisblijft. Zelfs niet wanneer het oorwurmen regent of als je voeten 's nachts veranderd zijn in regenboogworteltjes. Onmogelijk!
Of: vaker dansen en vaker naar de Hortus. Wat een klets! Een belediging voor de wensheid! Véél te vrijblijvend. Daar kan ik helemaal níks mee. Huppekee, die gaan eruit.
Nou, dan heb je nog die kleding die zo nodig gemaakt of gebreeën moet. Pfff. Alles wat ik nodig heb is mijn cape en voor de rest heb ik echt geen tijd om een beetje op de bank te gaan zitten punniken, dus wat mij betreft zijn ze op staande voet ontwenst. Olé!
Nou, dat was het wel zo'n beetje. Je nieuwe wensen staan op de lijst. Verlanglijscht ademt maar lekker in zijn eigen tijd. Al die hilariteit kan me gestolen worden.
Zo. Dan ga ik nu eens kijken waar het avontuur te vinden is. Ergens verderop in de lente, dát denk ik.


Koekoek


ps. Oja, Berwtje vroeg me of je zijn vriendenboekje wilde invullen. Hij is een beetje verlegen. Die ene brief was werkelijk een grote stap voor hem. Hij bibbert nog steeds een beetje na van zijn eigen bravoure.
Doe je het?  Je zou hem er een groot plezier mee doen.
pps. Zoals je ziet heb ik mijn bladzijden al ingevuld. Met de tiepmasjien. Kan je meteen zien dat ik hartstikke vlot kan tiepen. Gooi ik die halfbakken wens ook meteen van de lijst af. Snotmiljaar, wat ben ik goed zeg!





2 opmerkingen:

  1. ik word toch altijd wel heel vrolijk van Koekoek, Tjielp! En die uitspraken van ´m, ´belediging voor de wensheid´ whahaha! Hilarisch.
    xxxk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jeuj, dat is leuk om te horen. Dat heb ik zelf ook!
      Dankjewel! X

      Verwijderen