maandag 7 januari 2013

Tjielp! (191)

Ongelofelijk! Wat ben ik goed bezig, zeg! Snotverdulleme! Nou ben ik ook al naar de vlindertuin geweest!  Hoeplakee, weer een wens minder.
En het was me daar een vrolijke boel! Hysterisch is misschien het woord dat de situatie het best omschrijft. Vlinders stralen iets uit waardoor je ze gewoonweg MOET vastgrijpen. Ik heb nog nooit zo veel achtervolgingen op een hoopje gezien.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik zelf ook heb geprobeerd er eentje te pakken te krijgen, maar het lukte niet. En dat terwijl ik dacht dat ik een natuurtalent zou zijn. Ik zag zó voor me dat alle vlinders, zachtjes wuivend met hun voelsprieten, een welluidend welkomstliedje zouden zingen zodra ik mijn cape over de drempel van de tuin zou zwiepen.
Maar dat was niet zo.
Dat stelde me wel een pietsiebeetje teleur. Ik was er in het geheim van uitgegaan dat ik altijd nog vlinderfluisteraar zou kunnen worden als jij me niet meer nodig hebt strakslaterooitjeweethetniet.
Nou ja. Hier is de foto trouwens. Met de zelfontspanner, wat ben ik toch knap. Ik zwaai naar je, maar dat zie je niet. Dat mag je er bij bedenken. Doe je ook nog eens wat.

Toedeloe!


Koekoek


ps. Volgens Berwtje gaat het al een ietsiepietsie beter met Verlanglijscht nu ie wat af aan het vallen is. Gelukkig maar, want zijn grimmige smoel doet me stilletjes huiveren. Dat mag je best weten, Tjielp.



2 opmerkingen:

  1. Mag ik mee vlindertjes vangen?
    Het klinkt zo mooi en gezellig en kleurig zoals jij het hier schrijft, dat ik in gedachten al helemaal mee ben!

    Dank je wel Tjielp!

    BeantwoordenVerwijderen