dinsdag 6 november 2012

Hey Tjielp (#129),

nou, ik ben op weg hoor. Ik heb je eerste wens vervuld. Met gevaar voor eigen leven weliswaar, maar wel nog net binnen de afgesproken tijd, geloof ik. Poeh poeh. Het is me wat.
Ik moet eerlijk toegeven, Tjielp, dat ik verder eigenlijk nog niet veel gedaan heb met Verlanglijst. Het is een beetje een zeurpiet, merk ik, nu ik ´m elke dag aan het ontbijt tegenkom. Hij zit daar maar te zuchten, terwijl hij zijn boterhammen met hagelslag naar binnen werkt. Alle dagen hè! In de ochtend drie en in de middag nog eens zo veel. Je wil niet weten hoeveel hagelslag ik al heb moeten aanschaffen. Pure hagelslag. Dat lúst ik niet eens. En zelf vertikt hij het om ook maar één poot uit te steken. Ik ben geen boodschappenlijst, zegt ie dan, de lapzwans. Dat is dan ook meteen het enige wat ie zegt, hoor. Voor de rest komt er geen boe of bah uit. Het is een raar sujet, dat is duidelijk.
Nou ja, daar heb jij niks aan, en ik uiteindelijk ook niet natuurlijk. Ik kan beter aan de slag gaan, want dan is die lambal ook veel eerder mijn huis uit. Wat een gedoe zeg, met avonturen, er is altijd wel wat.
Goed. Er is dus nu een cactus. Ja, daarom schreef ik je natuurlijk. Een heuse allereerste cactus voor je cactusverzameling, inclusief enorme stekels die keihard prikken, kan ik je vertellen, en als ik niet wist dat cactussen alleen af en toe eens een slokje water nodig hebben en verder niets, zou ik zweren dat het cape-etende planten zijn. Want, nondekei, kan ik mijn spiksplinternieuwe, eigengemaakte cape nu al meteen gaan oplappen! Ik dacht met iets gemakkelijks te beginnen om er eerst een beetje in te komen, maar nee hoor, ik krijg natuurlijk weer te maken met een balsturige cactus. Niet te geloven. Heb ik weer.
Nja. Zo. Dan weet je dat ook allemaal weer, hè Tjielp. Ik ga maar weer eens kijken of er nog genoeg hagelslag is. Verlanglijst blijkt huiveringwekkend ontvlambaar als het gaat om dat soort zaken.

Later!


Koekoek


ps. Oja. Alsjeblieft. Hier is je cactus. Veel plezier ermee.
(En ja. Dat zijn stukjes van mijn cape inderdaad. Grmbl.)








3 opmerkingen:

  1. Joepie, wat een mooie cactus! Dat lijkt mij een goed begin van een fantastische cactusverzameling.
    liefs melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een ontzettend stoere cactus! En een verlanglijst die alleen maar boterhammen met hagelslag wil eten!! Daardoor vind ik hem nóg leuker dan dat hij al was. En jou natuurlijk ook Koekoek, wat ben je toch ook een held met je cape-offers en stand-in-boodschappenlijst-werkzaamheden. xxx schaap

    BeantwoordenVerwijderen