vrijdag 3 augustus 2012

Lieve Angst (#34),


jaha, dat had je niet gedacht hè, dat ik je lief zou noemen na je een hele week lang gruwelijk verwenst te hebben? Haha! Verrassing!
Ik weet niet wat het is, maar sinds ik me gister voornam om je te schrijven, vind ik je ineens niet meer zo eng. Weet je hoe ik je nu zie? Als een dun en bevend spookje dat met van die grote trillende tekenfilmogen naar me zit te kijken. Och toch, jij bent het zelf die nu bang is. Ik wist niet dat dat kon!
Misschien is dat wel wie jij bent: een gedaanteverwisselaar. Ik bedoel. Gister hing je nog met je armen om mijn nek en met je handen voor mijn ogen heel hard in mijn oren te toeteren.
Godgloeiende, wat is dat irritant. Ik zie en hoor geen drol op die manier. Moet dat per se met zoveel gedoe gepaard gaan? Ik word er zo woest van als je de hele tijd zo zit te knijpen en te prikken. Man, ik kan je wel uit het raam smijten als je zo doet.
Ik snap het niet. Dat je wil dat ik luister, heb ik nu wel door. Dat wist ik al een tijdje hoor, maar ik vergeet ook wel eens wat. Maar wat je te zeggen hebt, is me onduidelijk. Elke keer als ik me eindelijk eens om durf te draaien en je vraag wat er dan aan de hand is (in-´s-hemelsnaam-godnondepielekes!), komt er niets zinnigs uit je mond en blijkt er helemaal niets te bibberen te zijn. Nah!
Misschien ben je mijn eigen Knorretje. Ken je die? Knorretje beleeft avonturen met Winnie de Poeh en terwijl hij dat doet, is hij de hele tijd bang. Wil jij soms ook op avontuur? Is dat het? Dat kan hoor! Ik kan eigenlijk wel een compagnon gebruiken. Maar dan moeten we wel je naam veranderen. Angst klinkt niet zo knus. Dan rent iedereen de hele tijd gillend weg. Eens even denken.... Knorretje bestaat al. Wat denk je van Annemaria Koekoek, maar dan zonder Annemaria ? Naar het spelletje weetjewel. Want daar lijkt wat wij doen wel wat op. Als je het gezellig bekijkt tenminste.
Tjielp en Koekoek. Dat klinkt wel blits.
Wat een goed idee eigenlijk! Een heuse sidekick! Wauw. En je kunt nog van gedaante veranderen ook. Dat is kei handig in een avontuur!
Nou, zullen we dan nu weer gewoon doen? En als er wat is, dan kun je het in het vervolg eenvoudigweg aan me vragen. Bewaar dat stuipen-op-het-lijf-gedoe maar voor de momenten waarop we echte draken en demonen tegenkomen.

Dag Koekoek! Tot morgen misschien!


Tjielp

5 opmerkingen:

  1. Tjielp!
    Wat mooi.
    Wat ongelooflijk mooi ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Famke!
      Wat leuk.
      Wat ontzettend leuk om jou hier te zien...
      :-)

      Verwijderen
  2. Jaaaa!!! Hoera!!!! Hoe moedig en G.O.E.D. * smiley met grote duim*

    BeantwoordenVerwijderen
  3. tjielp
    zo lief zo mooi zo gezellig en dramatisch leuk hihi liefs Ingeborg de uitvinding van koekkoek is geweldig

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dankjewel Ingeborg. Koekoek is er zelf ook heel blij mee.
    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen