vrijdag 19 april 2013

Snotversnaatje Tjielp! (#293)

Dát duurde lang, maar hier ben ik dan eindelijk! Sjongejonge. Ik was wel druk bezig hoor. Dat je niet denkt dat ik maar wat loop te geitenbreien de hele dag. Nee niks! Er zijn al weer twee hele weesdingen geadopteerd en er is hier de halve week ongemeen gewerkt aan de vervulling van een wens.
Jaja. Welke zou het nu weer zijn, hè? Dat wil je vast weten.
Nou, wij hebben hier met z´n allen keihard gelukskoekjes staan bakken. Inclusief Verlanglijscht bedoel ik dan, want dat was toch al een koekenbakker, haha!
Het was een idee van Berwtje. Die dacht dat het Verlanglijscht wel eens goed zou kunnen doen om wat meer betrokken te worden bij zichzelf. Berwtje vermoedt dat Verlanglijscht zich zo nu en dan een beetje ongewenst voelt. Ik heb geen idéé waar hij dat vandaan haalt, maar alla.
Anyway. Gelukskoekjes dus. Het was nog een hele klus. We hadden Verlanglijscht de taak gegeven om voor de spreuken in de koekjes te zorgen, dat leek ons de minst ontvlambare opdracht. Maar we waren voor het gemak vergeten dat Verlanglijscht nogal onheilspellend uit de hoek kan komen en dat doet hij het liefst te midden van de duisternis blijkbaar, want hij heeft ons nachtenlang wakker gehouden met het afwisselend declameren van eigenhandig geschreven erbarmelijke levenswijsheden en het zich luidkeels afvragen of geluk werkelijk bestaat en zo ja, of het dan niet beter afgeschaft kan worden.
Je begrijpt dat het een mirakel is dat die gelukskoekjes er überhaupt gekomen zijn, maar na drie nachten van getob is het Verlanglijscht uiteindelijk toch gelukt om uit zijn zwarte gat te geraken en ons een aantal mismoedige briefjes te overhandigen die we in de koekjes konden stoppen.
Kijk, hier zijn ze. Tadááá!
















Enkele levenswijsheden van onze alom gewaardeerde Verlanglijscht:
















Zo. Dat zit er weer op. Als je me wilt excuseren, dan ga ik onder zeil. Ik verheug me al de hele dag op een nacht zonder enig gekweel van een zeker iemand.

Tabee!


Koekoek

ps. Dankjewel voor de pizza. Erg knap hoor Tjielp. Ik wist niet dat je het in je had.
Ik zal voor je uitkijken naar een zielig vlinderboek. Ik beloof het.

3 opmerkingen:

  1. Koekoek, wat kan ik anders zeggen dan dat ik het altijd zo leuk vind als jij weer even je fabelachtige zelf komt zijn! Goed gelukte gelukskoekjes! xx schaap

    BeantwoordenVerwijderen
  2. :) Eindelijk leuke teksten in gelukskoekjes!

    BeantwoordenVerwijderen