zondag 19 augustus 2012

Lieve Plant (#50),

je weet dat ik van redden houd en daarom woon je hier natuurlijk ook. Maar het past allemaal niet meer en jij bent ook zo iemand die zich niets aantrekt van mijn ruimtelijke ordening. Je breidt je naar alle kanten en believen uit. Dat is niet zo handig, Plant.
Ik heb daarom lang nagedacht. Gewikt, gewogen, gepiekerd, geprakkizeerd. Maar uiteindelijk hielp dat allemaal niets en kwam ik gewoon heel toevallig een mederedster tegen die zich speciaal richt op groeiende dingen zoals jij. Ze runt een soort weesplantjeshuis. Dat klinkt heel naar, maar dat is het niet. Kijk! Hier ga je wonen. Er is al een briefje onderweg.
Het is niet dat ik je niet goed genoeg vind, want jouw groen is van het állermooiste groen en ik zou je het líefst door het plafond naar de wolken laten groeien. Ik word alleen zo droevig als de poezen je weer eens hebben uitgegraven en je al een hele nacht lang met je wortels aan de verkeerde kant van de aarde aan het spartelen bent. Je kijkt dan echt héél zielig. Ik kan daar niet tegen.
Dus. Zo gaat het. Sorry.
Ik zal je uitzwaaien met twee armen, nadat ik je heel, heel, héél voorzichtig heb geknuffeld.
En ik kom je opzoeken. Echt waar!


Mismoedige groeten,

Tjielp






4 opmerkingen:

  1. Haha... ik ken dit gevoel zo goed! Deze ochtend liep Kamiel alweer met de wietplant van mijn buurman in zijn muil...ik ga weer eens op mijn donder krijgen. Moet hij maar stoppen met roken-).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohohoh wat ziélig Tjielp! Hahaha, wij zijn hier niet zo goed in water geven, dus we hebben nog precies 3 cactussen en één plant. Die blijft volhouden. Ik vind m dapper. En geef hem veel complimenten. Als ik het niet vergeet.
    Maar lieve Plant van Tjielp, je nieuwe thuis ziet er wel echt heel fijn uit. Met veel leuke vriendjes. Of vriendinnetjes. Dat kon ik niet zo goed zien. En misschien krijg je dan ook zo'n mooie modellenshoot op een kratje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Plant van Tjielp, goede reis! Ik wil je graag een gezonde en gelukkige voortzetting van je leven toewensen, maar als ik op de foto's van je nieuwe huis af mag gaan, zit dat wel snor.
    Dat het maar een groot feest mag worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jaaaa, Plant is verhuisd en heeft het goed. Ik heb het met mijn eigen ogen gezien!

    BeantwoordenVerwijderen